Roze en paarse cupcakes

IMG_3355mooier

Hallo! Op zondag heb ik cupcakes gebakken en het leek me leuk om dit te delen, zodat je misschien dit ook kan doen in de vakantie.Ik heb 24 cupcakes gebakken, waarvan ik er 13 heb versierd. Het duurde allemaal best wel lang, maar dat kwam ook omdat ik steeds foto’s ervan maakte :)Ik heb het recept van de cupcakes en de botercrème uit het boekje bakfeest, cupcakes & zo. Ik heb dit recept dus niet zelf verzonnen.

De cupcakes
Wat heb je nodig:

  • 250 gram roomboter
  • 250 gram witte basterdsuiker
  • 250 gram zelfrijzend bakmeel
  • 4 eieren
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 4-6 eetlepels melk

Wat moet je doen:
Zorg dat alles op kamertemperatuur is. Daarna mix je de roomboter, basterdsuiker en vanillesuiker tot een geheel. Je voegt daarna één voor één de eieren toe, daarna een beetje meel en de melk. Zorg dat dit ook weer goed gemixt is. Nu moet je het 15 tot 20 minuten laten bakken op 200 graden. Dan zijn de cucpakes klaar!

IMG_3345

Laat nu de cupcakes goed afkoelen. Anders gaat de botercrème smelten als je die er meteen opdoet.

De botercrème
Wat het je nodig?

  • 150 gram boter
  • 250 gram poedersuiker of suikerbakkerspoeder
  • 2 theelepels heet water
  • 1 theelepel vanille-essence

Wat moet je doen?

Je moet de suiker, het water en de vanille samen mixen tot één geheel. Daarna voeg je beetje bij beetje de boter erbij. Dit mix je samen tot een mooi geheel. En dan ben je klaar!

IMG_3347

De versiering

Wat heb je nodig?

IMG_3351IMG_3371

  • Marsepein
  • Kleurstof (roze en paars)
  • Een vormpje voor een strikje
  • Een roller
  • Strooisels
  • Een hartjesvorm

De strikjescupcake

IMG_3365mooier

Voor deze cupcake moet je eerst de botercrème erop spuiten. Daarna maak je de marsepein roze door de kleurstof er doorheen te kneden. Hierna doe je de marsepein in het strikjesvormpje. Je drukt het strikje goed vast op de botercrème en je hebt je strikjescupcake!

Bloemenknoopjecupcake

IMG_3364

Dit is de bovenste cupcake. Hier had ik geen botercrème meer voor over, dus heb ik zelf glazuur gemaakt. Dit is heel makkelijk. Je doet veel poedersuiker in een bakje en een beetje water en dan moet je goed roeren. Ik heb zelf nog een roze kleur toegevoegd. Dit doe je dan op de cupcake. Met het glazuur heb ik de roze bolletjes en het bloemenknoopje vastgeplakt. Het bloemenknoopje maak je hetzelfde als het strikje. Je voegt paars toe aan marsepein, goed kneden, in een vormpje doen en klaar!

Strooiselcupcake

IMG_3363

Dit is de makkelijkste van de 3 om te maken. Je maakt weer een toefje van botercrème, en nu versier je dit. Ik heb het versierd met roze bolletjes, hartjes en eetbare parels. Op de top heb ik een roze marsepeinen hartje geplakt.

Hopelijk vond je dit leuk om te lezen! Laat het weten als je ze ook maakt.

Xoxo,

Lotte

IMG_3356

Een gedachte over “Roze en paarse cupcakes

Geef een reactie

