Review FujiFilm Instax 8

IMG_3488

Hallo!

Vandaag heb ik voor jullie een review over deze polaroid camera. Ik heb hem sinds de kerstvakantie, al best wel lang. Ik heb expres wat langer gewacht met erover schrijven, zodat ik goed mijn mening kan vormen omdat ik hem dan langer gebruik! Veel plezier met lezen 🙂

Algemene informatie
Ik wilde al heel lang een polaroid camera, maar ik vond ze veel te duur. Nadat ik een keer gewoon zat te kijken op hema.nl zag ik dat ze polaroid camera’s verkochten! Ik wilde het liefst er meteen een bestellen, maar helaas had ik mijn zakgeld al opgemaakt. Daarom had ik hem toen niet besteld. Waarschijnlijk hadden meer mensen het idee om er meteen een te bestellen, want ze waren super snel uitverkocht! In de tussentijd kwamen ze weer op de site, maar waren ze ook weer snel uitverkocht. Toen ik ziek was in de kerstvakantie keek ik weer of ze er waren en gelukkig stonden ze op de site! Een van de redenen dat ik hem kocht was dat ik hem natuurlijk al heel lang super graag wilde hebben! Maar misschien speelde het ook wel mee dat ik ziek was en mezelf probeerde op te vrolijken 😉

Waarschijnlijk weten jullie allemaal wel wat een polaroid camera is, maar voor de mensen die niet zo goed weten wat het is, zal ik het uitleggen. Een polaroid camera is een camera waar je fotofilm in doet. Als je een foto maakt, zal die meteen eruit komen. Je kan dus maar 1 keer een foto maken per papiertje. Polaroid camera’s waren vroeger heel normaal om foto’s mee te maken, maar nu hebben we natuurlijk de digitale camera. Toch komen deze camera’s steeds meer terug. Deze Fujifilm polaroid camera’s hebben dus hetzelfde idee, maar zijn ze wel wat gemoderniseerd. Zo hoef je niet meer met je foto te zwaaien om hem te laten verschijnen, dit gebeurt gewoon vanzelf.

IMG_3487

Zoals je ziet is mijn camera rood. Ik wilde eigenlijk een witte, maar die was er niet meer. Rood leek mij ook wel een leuke kleur, dus daarom is die van mij rood. Ik vond het ook wel bijzonder een rode camera. Samen met de camera heb ik ook meteen fotofilm gekocht, want dat moet je in deze camera doen. Ik heb 2 pakjes besteld, wat in totaal 40 foto’s zijn. Ik heb met de gewone witte rand besteld, omdat ik die veel mooier vond dan een rand met sterretjes bijvoorbeeld.

IMG_3498

De camera was toen ik hem bestelde 65 euro en de fotofilm 12 per doosje, maar er was een actie waardoor ik uiteindelijk best veel korting kreeg. Maar dit was rond de kerst. De camera staat nu wel voor 59 euro online, goedkoper dus! De fotofilm rolletjes zijn wel even duur. Ik kreeg mijn camera volgens mij na 4 of 5 dagen, terwijl er binnen 1 of 2 dagen stond. Dit vond ik niet heel erg en volgens mij had het er ook mee te maken dat het rond kerst was, waardoor het leveren van online bestellingen allemaal wat langer duurde. Ik hoefde verder geen verzendkosten te betalen.

IMG_3489

Het gebruik van de camera
Ik moet eerlijk zeggen, het is niet makkelijk om foto’s met deze camera te maken. Wat je door het kijkgaatje ziet is niet helemaal wat op de foto komt. Hierin moet ik dus nog goed oefenen, want ik vind het echt lastig om foto’s te maken. Ook speelt er ook nog mee dat je maar een kans hebt, want de foto komt meteen uit het toestel. Het is dus lastig en spannend om een foto te maken, maar wel super leuk!

IMG_3495

De camera is vooral bedoeld voor veraf foto’s, je moet namelijk 0.6 meter van het onderwerp af staan. Ik heb dan ook foto’s die niet scherp zijn of waar het onderwerp niet in het midden staat. Dus zoals ik net al zei, het is erg lastig om er foto’s mee te maken en je moet er op oefenen! Vooral als je een beetje een close-up van iets wil maken.

IMG_3496

Dit vind ik mijn mooiste foto. Ik vind vooral mooi dat je de overgang van de lucht van licht naar donker kan zien. Hij is op Texel gemaakt toen ik daar 3 dagen was met mijn ouders en broertje.

IMG_3490

De conclusie

Het is super leuk om foto’s met deze camera te maken, vooral omdat het meteen uit de camera komt. Wel is het lastig om mooie foto’s te maken, omdat je eigenlijk meer naar boven en rechts moet richten dan dat je dat ziet in je kijkgaatje.

Mijn camera komt hier vandaan en ik heb hier mijn fotofilm vandaan.

Hopelijk vonden jullie dit leuk om te lezen! Zou jij een polaroid camera willen? Laat een berichtje achter 🙂

Xoxo,
Lotte

19 gedachtes over “Review FujiFilm Instax 8

1. Dit is zo super gaaf wil er ook wel een maar best wel duur per foto.. Maar de foto’s zijn zo awesome. Ben best benieuwd naar meer foto’s 😀
    Good vibes,

Like

2. Ik heb een roze gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriend. Hier in België kost hij €99 wat in vergelijking met jou heel duur is. Of hangt dat af welke kleur je kiest?

Het is inderdaad wat moeilijk om foto’s te maken omdat het kijkgaatje de andere kant zit van de lens. Als ik een selfie neem van mij en een vriendin dan is degene die aan de flitskant zit ook ineens heel wit.

Maar het blijft gewoon een zalige camera !

Veel liefs.

Liked by 1 persoon

1. Jaa! Ik vind hem echt geweldig. In Nederland was hij eerst ook overal rond de €100 maar nu is hij bij de Hema dus goedkoper 🙂 volgens mij hangt dat niet af van de kleur. Ik heb nog geen selfie gemaakt, dan ben ik bang dat het helemaal mis gaat 😉

Like