DIY Lente Vlaggetjes

IMG_3573beter

Hallo!

Vandaag heb ik een nieuwe en super simpele diy voor jullie. Omdat het weer echt niet lenteachtig is (ik typ dit terwijl het echt héél hard waait en regent 😦 ), besloot ik de lente dan maar naar mijn kamer te halen. Ik heb vlaggetjes gemaakt met de opdruk Hello Spring. Ik vind dit echt een leuke quote en vooral de pastelkleuren van de vlaggetjes geven mij een lentegevoel! Lees verder om te zien hoe je dit kan maken!

Wat heb je nodig?

IMG_3564beter

  • Stevig papier met leuke printjes
  • Touwtjes/lintjes
  • Stevig (wit) papier
  • Een schaar
  • Lijm
  • Een potlood
  • Een liniaal
  • Een perforator

Wat moet je doen?

IMG_3565beter

1. Teken eerst de vlaggetjes uit. Ik had A5 papier en daar heb ik 2 cm in de lengte afgehaald. Zo kon ik beter de vlaggetjes tekenen. Er passen dan 2 vlaggetjes per A5 papiertje op. Je moet wel goed de letters van je quote tellen voor de vlaggetjes, want anders klopt het niet 😉

IMG_3568beter

2. Nu moet je de vlaggetjes uitknippen. Je hebt wel veel papier over, maar dit kan je bewaren voor de letters of wat anders!

3. Op het witte papier ga je nu één voor één de letters van je quote tekenen. Ik heb op dafont.com een leuk lettertype uitgekozen en deze zo goed mogelijk na te maken. Ik heb de letters op de restjes van de vlaggetjes gemaakt, omdat de achterkant hiervan wit is en deze schijnt ook niet door.

4. Nu moet je de vlaggetjes op een leuke volgorde leggen en de letters erop lijmen! Ik had een sierlijk lettertype met dunne onderdelen, maar ik raad je aan om dit niet te doen. Het lijmen ging erg moeilijk en uiteindelijk scheurden sommige letters ook.

5. Hierna maak je bij de randen met een perforator gaatjes in de vlaggetjes. Hierdoor kan je straks het lint steken.

6. Nu steek je het lint door de gaatjes. Zorg ervoor dat je bij de uiteindes genoeg ruimte hebt om ze op te hangen. Je kan ze nog op de achterkant vastplakken zodat ze niet verschuiven, maar dit hoeft niet perse.

En tadaa, je eigen lente vlaggetjes!

IMG_3576beter

Ik ben er echt blij mee, want zo krijg ik toch nog een beetje het lentegevoel! Zou jij ze maken? Laat een reactie achter!

Xoxo,

Lotte

4 gedachtes over “DIY Lente Vlaggetjes

Geef een reactie

