5 leuke dingen om te doen met Pasen!

pasen2

Hallo,
Over een paar dagen is het weer Pasen. Niet iedereen viert het en daarom heb ik de leukste dingen op een rijtje gezet wat jij kan doen als je vrij hebt en het niet viert zoals de christenen, katholieken etc. het vieren!

De meeste afbeeldingen komen van we♥it. Ik heb ze dus niet zelf gemaakt 🙂 Als je op de afbeeldingen klikt kom je op de site ervan!

1. Bak een gekleurde taart

rainbow cake

Komt er familie of ander bezoek langs? Bak een taart met verschillende kleuren en laat iedereen verstelt staan van jouw bakkunsten. Of maak echte paas cupcakes! Het is echt niet moeilijk en ziet er super leuk uit! Ik ga denk ik dit weekend een taart met verschillende gekleurde lagen. Als ik het heb gebakken, zal ik het zeker op mijn blog laten zien!

2. Maak lente diy’s

DIY Flower Letter

Door de vrije dagen van Pasen en misschien wel paasvakantie, heb je tijd om diy’s te maken! Je kan de vlaggetjes maken die ik op dinsdag met je heb gedeeld, of een van de onderstaande diy”s. Mijn favoriet is de letter gevuld met nepbloemen, het geeft zoveel kleur aan je kamer! De diy voor de letter van de afbeelding hierboven vind je hier. Je kan ook je speelgoed en oude saaie potjes omtoveren tot super vrolijke opbergpotjes! De diy vind je hier.

Paint little animals and glue them to the top of lids to used jars!

3. Ga eieren beschilderen

Emoji eggs

Vroeger beschilderde ik altijd eieren met Pasen, maar nu doe ik dat eigenlijk niet meer. Het is super leuk om samen met je familie te doen en je kan er ook nog foto’s van maken en later op Instagram/je blog/andere social media delen. Ik heb hieronder inspiratie van we♥it uitgezocht. Als je op het plaatje drukt, kom je meteen bij de site.

ITS OFFICIALLY EASTER !! I hope each and every one of you has an amazing day full of chocolate and celebration

Cool DIY Glitter Polka Dot Easter Eggs

16 Fun Ways To Dye Easter Eggs - I Heart Arts n Crafts

4. Eieren verstoppen en zoeken

Beautiful Easter eggs

Dit is ook al heel lang geleden dat ik dit heb gedaan, maar het is wel super leuk! Verstop eieren en ga met familie/vrienden ze zoeken. Je kan aan bepaalde kleuren betekenissen geven of een soort kwartet er mee maken. Heel gezellig en je bent ook buiten bezig!

5. Foto’s maken

.

Hopelijk is het dit weekend iets mooier weer en dan kan je mooie foto’s gaan maken. Je kan naar het strand/bos/meer/een andere plek gaan en foto’s maken. Ikzelf vind foto’s maken heel leuk en het is ook nog een leuk om nieuwe plekken te ontdekken.

Dit waren mijn 5 tips om te doen tijdens Pasen! Wat ga jij doen, misschien iets van dit lijstje? Laat een reactie achter!

Xoxo,

Lotte

6 gedachtes over “5 leuke dingen om te doen met Pasen!

Geef een reactie

