Paastaart

IMG_3579beter

Hallo,

Op dinsdag liet ik leuke dingen zien die je met Pasen kan gaan doen. Bij dat lijstje stond ook een taart bakken en dat heb ik gister dan ook gedaan 🙂 Ik wilde een taart die bestond uit verschillende kleuren deeg en paasversiering. Ik laat in deze post zien hoe hij er uiteindelijk uitziet en wat mijn struggles waren!

Omdat ik veel tijd wilde besteden aan het versieren besloot ik om een pak te kopen en hem niet helemaal zelf te maken. Op het pak stond dat je alleen nog eieren en melk moest toevoegen. Ikzelf dacht dat dit echt niet meer mis kon gaan. Maar toen ik alles had gemixt was het wel heel weinig deeg. Ik had er al niet echt meer vertrouwen in dat ik een hogere taart zou krijgen, maar mijn moeder die even mee keek bleef goede moed houden… Maar helaas, mijn roze en mint kleurige taartdelen waren even dik als een Amerikaanse (dikke) pannenkoek. Uiteindelijk heb ik nog een pak gekocht en een tweede taart gebakken. Deze was voor één taart ook nog best wel dun. Toen heb ik ze maar allemaal op elkaar gelegd met wat bakkersroom.

Toen ik ook de gekleurde taartdelen uit de oven haalde, zag het er echt niet uit. Ze hadden helemaal niet de kleuren die ik had gemaakt! Maar uiteindelijk kwam het helemaal goed, want toen ik de taart open sneed zag het er zo als hieronder uit:

IMG_3591beter

Dit zijn de echte kleuren, dit heb ik niet bewerkt! Ze zijn dus super fel en daar ben ik echt blij mee 🙂

Nu op naar de versiering!

IMG_3580beter

Ik heb gekozen voor hele simpele versiering, omdat ik al heel lang bezig was met het deeg. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een roze ei en een paarse. Ik heb ze een beetje versierd, maar niet super uitgebreid. Onder de marsepeinen eieren ligt een cirkel met rolfondant. Dit heb ik allemaal vastgemaakt met paarse botercrème. De rand van de taart heb ik nog versierd met paaseitjes.

IMG_3581beter

IMG_3586beter

Heb jij ook een taart gebakken met Pasen of iets anders leuks gedaan? Of ga je nog wat leuks doen? En vind je mijn taart mooi? Laat een reactie achter!

Xoxo,

Lotte

3 gedachtes over “Paastaart

Geef een reactie

