Shoplog Haarlem

shoploghaarlem

Hallo,

Gisteren ben ik naar Haarlem geweest met mijn moeder en broertje. Natuurlijk heb ik wat gekocht en dat ga ik nu allemaal laten zien! Ik ben naar de Ikea, H&M, Hema en een stoffenwinkel geweest. Ook heb ik nog een bestelling binnen gekregen van miniinthebox. Ik heb dus heel veel verschillende dingen gekocht, zoals kleding, maar ook dingen voor mijn kamer.

Ikea

We gingen als eerste naar de Ikea. Ik had namelijk een nieuwe bureaustoel nodig (op mijn vorige kon ik niet meer normaal zitten, hij was een beetje te klein geworden) en ik wilde nog wat dingen voor mijn bureau kopen, omdat ik graag mijn bureau op zo’n Tumblr bureau wil laten lijken 🙂

IMG_3615

Dit is mijn nieuwe bureaustoel. Ik vind hem echt geweldig 🙂 Hij zit heel lekker en veel beter dan mijn vorige stoel. Wat ik ook wel knap vond van mezelf is dat ik hem binnen 5 minuten helemaal zelf in elkaar heb gezet 😉

IMG_3592 IMG_3593

Over deze kaarsenhouders heb ik al verteld in mijn bureau-inspiratie post. Je ziet ze op veel Tumblr foto’s als pennenbakjes gebruikt worden en ik vind ze gewoon te schattig! Alle gekleurde pennen staan heel leuk bij deze kaarsenhouder/pennenbakje, omdat er gaatjes in zitten. Hierdoor zie je de kleuren goed.

IMG_3594 IMG_3595

Omdat ik mijn bureau ook wat meer kleur wilde geven heb ik nepbloemen gekocht. Ik vind echte bloemen veel mooier, maar ik ben niet zo goed in het verzorgen van plantjes en bloemen. Daarom is dit een betere oplossing en hoef ik ook niet op te passen als ik ze omstoot 🙂

IMG_3597

IMG_3598

Ik kwam ook in de Ikea deze handige set tegen. Het zijn eigenlijk allemaal bakjes die je kan ophangen, maar ik gebruik ze , zoals je ziet, voor speciale spullen te organiseren. Ik weet alleen nog niet waarvoor ik het grootste bakje ga gebruiken. Als je  je bureaulades wil organiseren, is dit ook heel handig, want ze passen goed in lades!

IMG_3607

Ik heb deze lampjes gekocht om boven mijn bureau te hangen. Ze hangen nu rondom mijn spiegel en dat ziet er echt heel leuk uit. Daarom heb ik een tweede set gekocht 🙂 Ik vind deze set vooral handig omdat ze op batterijen gaan, want in mijn kamer is een tekort aan stopcontacten..

Hema

IMG_3596

In de blogpost over bureau-inspiratie heb ik ook geschreven over Mason Jars. Ik vind ze er zo leuk uitzien, maar ik wist niet echt winkels waar je ze kan kopen. Toen ik in de Hema was, zag ik ze wel! Je kan grote en kleine kopen, want ze zijn eigenlijk voor cocktails, maar daar gebruik ik het niet voor 🙂 Ik heb de grote gekocht en ik gebruik hem nu als ‘vaas’ voor mijn nepbloemen. Het ziet er zo leuk uit! Ik ben er echt heel blij mee.

Stoffenwinkel

IMG_3603

Ik wilde als project voor de vakantie mijn eigen kimono naaien. Gisteren heb ik dus al stof gekocht, maar toen ik thuis was kwam ik erachter dat de naaimachine het niet doet.. Ik hoop nog dat ik hem even van iemand anders kan lenen en anders wordt het maar weer de volgende vakantie…

AKO

IMG_3604

Omdat ik in Haarlem nog in goede moed was dat ik in deze vakantie ging naaien, heb ik van mijn boekenbonnen twee tijdschrijften over naaien en met patronen gekocht. Ik doe dit allemaal omdat ik het heel leuk vind en omdat ik als ik mijn gymnasium heb afgemaakt heel erg graag naar het AMFI(Amsterdam Fashion Institute) wil. Dus ga ik alvast even oefenen met naaien 🙂

H&M

Bij de H&M heb ik mijn enige kleding gekocht. Ik zag niet zo heel veel leuks in andere winkels en ik had ook al wat andere dingen gekocht, dus kon ik niet zo heel veel meer kopen 🙂

IMG_3608

Als eerste heb ik deze blouse gekocht. Hij zit super leuk en is lekker luchtig. Dit is echt perfect voor Rome (daar ga ik over 2/3 weken heen met school !), omdat we daar veel kerken en andere dingen gaan bezoeken waar je schouders bedekt moeten zijn. Omdat het zo luchtig is, maar toch met lange mouwen is het heel handig!

Zo ziet het printje eruit:

IMG_3609

IMG_3610

Misschien herken je dit shirtje wel van de H&M Coachella collectie. Toen ik dit in de winkel zag hangen moest ik hem gewoon hebben. De achterkant is echt zo leuk! Het is een soort gehaakt iets. (niet een hele goede omschrijving…) Kijk zelf maar!

IMG_3611

IMG_3612

Ik heb ook nog een high waisted spijkerbroek gekocht. Vorig jaar had ik in dezelfde kleur een bij de Bershka gekocht, maar deze is nu helemaal lelijk geworden. Hij lubbert op sommige plekken en is niet echt meer skinny. Hopelijk houdt deze het langer uit!

Miniinthebox

IMG_3600

Deze hoesjes heb ik besteld bij miniinthebox. Ik verwachtte geen topkwaliteit en dat zijn ze ook niet. Ze zijn heel goedkoop en dus niet zo heel beschermend, maar wel super leuk. Met de doorzichtige ga ik deze week nog een diy proberen te maken! Mijn favoriete is de dromenvanger. In combinatie met mijn gouden IPhone ziet het er echt super mooi uit!

IMG_3602

Dit is alles wat ik heb gekocht! Wat vond je ervan? Laat een reactie achter 🙂

Omdat ik gister in Haarlem was, komen er deze week extra blogposts online!

Xoxo,

Lotte

10 gedachtes over “Shoplog Haarlem

Geef een reactie

