DIY Moodboard

IMG_3617

Hallo,

Zoals jullie veel in mijn laatste posts hebben kunnen lezen, ben ik bezig om een ‘Tumblr’ bureau te maken. Ik had al veel leuke spulletjes gekocht, maar ik miste toch nog iets. In een blogpost over bureau musthaves die ik eerder had geschreven, had ik het over een blikvanger. Zelf heb ik geen computer, dus heb ik mijn eigen ‘blikvanger’ gemaakt: een moodboard!

Als je verder leest leg ik uit hoe je een goed moodboard maakt en nog wat extra tips!

Wat heb je nodig?

  • Een lijst of prikbord
  • Veel tijdschriften/ afbeeldingen
  • Punaises/ plakband/ tape
  • Verdere versiering

IMG_3625

Wat moet je doen?

Ga alle tijdschriften langs op leuke afbeeldingen. Zoek dingen die jou echt aanspreken of inspireren. Knip zoveel mogelijk uit, later kan je altijd nog kiezen.

Als je alles hebt verzameld, leg je ze op je lijst/prikbord. Nu moet je ze gaan rangschikken. Niet alles hoeft te passen, je kan gewoon dingen over elkaar leggen.

Als je weet hoe je alles wil neerleggen, kan je het beste er een foto maken. Zo kan je alles gaan plakken en steeds terug kijken op de foto hoe alles lag. Je hoeft niet per se ze allemaal op dezelfde manier vast te plakken, je kan sommige afbeeldingen met tape of juist met punaises, terwijl je andere met plakband of fotoplakkers opplakt.

Je kan het nu nog verder versieren met lintjes, kaarten of iets anders!

Mijn tips:

  • Je kan je hele lijst vol plakken, maar lege ruimte staat wat rustiger. Anders is het wel heel druk.
  • Kies niet alleen plaatjes, maar ook quotes. Ik vind dat dit echt je moodboard afmaakt.
  • Je kan met een heel precies thema naar plaatjes zoeken, maar voor dit moodboard heb ik echt dingen gekozen die ik geweldig vind. Daarom is het handig om van tevoren nadenken wat voor ‘thema’ je wilt.

IMG_3621

IMG_3622

Ga jij er nu ook een maken? Laat een reactie achter! En morgen laat ik mijn hele bureau zien. Tot morgen!

Xoxo,

Lotte

4 gedachtes over “DIY Moodboard

Geef een reactie

