DIY Brandy Sign

beterIMG_4005

Hallo,

Vandaag een super leuke diy voor jullie! Ik ga jullie namelijk laten zien hoe je zelf een ‘Brandy sign’ kan maken. Hiermee bedoel ik de super leuke houten bordjes, met allemaal teksten. In de Brandy Melville zie ik ze altijd hangen, maar ik vind ze toch best wel duur en ik zie er nooit echt een die mij echt aanspreekt. Daarom heb ik er zelf eentje gemaakt! Lees verder om te zien hoe je dit kan maken!

Wat is het nou precies?

Brandy melville | via Tumblr

Bron: Weheartit

Het is dus een houten bordje met een tekst en de winkel Brandy Melville verkoopt ze. Er staan allemaal beroemde quotes op, maar ik ben dus nog nooit een leuke tegen gekomen en ik vind ze eerlijk gezegd ook best duur. Maar ze staan super leuk bij elke kamer en het leek me leuk om er zelf een te maken!

beterIMG_4003

Wat heb je nodig?

  • Plankje/bordje, dat van mij was over van ons parket, maar je kan ook een echte plank kopen
  • Verf in de kleuren die jij leuk vindt
  • Kwasten
  • Een printer
  • Een A4 blaadje
  • Tape
  • Schaar

Wat moet je doen?

beterIMG_3913

1. Zoek een bestaand bordje op deze site (dit is de leverancier van de borden aan Brandy Melville) en sla het op als afbeelding. De wanderlust ga ik nog een keer maken, maar ik heb dus eerst eentje met mijn blognaam gemaakt. Hiervoor heb ik meerdere borden opgeslagen en geknipt, zodat ik uiteindelijk mijn naam had. Je moet ze dan printen op de grootte van je bord/plank en dit kan je het beste doen als het A4tje liggend is.

2. Als je alles hebt uitgeprint, moet je de letters eruit halen. Dit kan je doen met een mesje of een schaar. Met een mesje mislukte het bij mij, dus ik heb ze er allemaal uitgeknipt. Maar dit hangt er dus vanaf wat je fijner vindt 🙂 Als de letters eruit zijn heb je een soort sjabloon. Dit gaan we verder gebruiken. Let goed op dat je de binnenste rondjes van de o en het driehoekje in de a bewaart!

Je kan het andersom doen, dat je juist de letters bewaart, maar dan moest ik mijn hele bord roze verven, en er daarna over met wit en dit leek mij niet zo handig. Maar als je de letters een lichtere kleur wilt doen is dit wel handiger!

3. Nu moet je je bord/plank verven. Laat dit goed drogen en doe er meerdere lagen over, want dan dekt het goed. Je kan dit het beste een dag van tevoren doen, of heel vroeg in de ochtend.

beterIMG_3914

4. Als de verf droog is kan je je sjablonen erop leggen en vast tapen. Overal waar geen papier is, moet je ook tape doen. Zo worden alleen de letters geverfd.

5. Ook hier moet je goed oppassen met de verf en het goed laten drogen. Bij mij ging het wel door het papier heen, dus wees voorbereid dat je later het waarschijnlijk nog moet bijwerken!

6. Als je klaar bent met de letters en als die ook helemaal zijn gedroogd, kan je de rand erom heen verven. Ik heb de rand 1 cm gemaakt, maar dit hangt helemaal van de grootte van je bord/plank af. Ik heb niet meer het hele bord vol getaped, ik heb alleen een rand gemaakt waar ik niet overheen moest gaan.

7. Laat alles goed drogen, werk bij waar nodig is en je Brandy Melville sign is klaar!

beterIMG_4005 beterIMG_4004 beterIMG_4014

Wat vonden jullie ervan? En zou je het ook zelf maken? Laat een reactie achter!

Ik ben nog bezig met mijn wanderlust sign, dus die laat ik ook zien als hij af is! Ik ben vandaag in Amsterdam aan het shoppen, dus een shoplog zal er waarschijnlijk ook snel aankomen 🙂

Xoxo,

Lotte

8 gedachtes over “DIY Brandy Sign

  1. […] Ten eerste, het logo. Ik heb een ander logo gemaakt, geïnspireerd op een diy die ik heb gedaan. Ik vind dit wat beter bij mij passen en geeft een leuk contrast met de rustige lay-out. Je kan de diy van een eigen bord hier vinden! […]

    Like

Geef een reactie

