De meest lekkere koekjes ooit!

beterIMG_3089

Hallo, vandaag heb ik voor jullie een recept voor de meest geweldige koekjes ooit! Afgelopen week heb ik ze gebakken en ze zijn echt heel lekker! Lees meer om alles te zien!

Het recept komt niet van mijzelf, maar van Tanya Burr, een Engelse blogger en YouTuber. Ik heb al vaak de koekjes voorbij zien komen, vooral in de vlogs van ZoΓ« (Zoella). Je kan hier het originele recept vinden, maar ik vond het wel handig als ik het even zou vertalen in het Nederlands πŸ™‚ De vlogs waar ZoΓ« ze in bakt, zal ik op het laatst even toevoegen!

beterIMG_3085

Wat heb je nodig?

  • 200g boter
  • 300g gewone suiker (wit)
  • 1 ei
  • 275 zelfrijzend bakmeel
  • 75g cacaopoeder
  • een klein beetje melk
  • 2 grote chocoladerepen (elke soort kan, wat jij lekker vind!)

Wat moet je doen?

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius.
  2. Voeg de suiker en boter toe in een kom, en ga dit mixen met een houten pollepel. Mix het totdat je geen suiker meer los ziet zitten.
  3. Voeg nu het ei toe en mix dit weer.
  4. Voeg het bakmeel en daarna de cacao toe. Dit moet je ook nog goed mixen.
  5. Hierna voeg je een klein beetje melk toe, zodat het niet zo droog is maar een beetje aan elkaar gaat plakken.
  6. Doe nu alle chocola erin en maak met je handen bolletjes. ZoΓ« en Tanya maken erg grote bollen, maar de koekjes zijn erg machtig, dus heb ik ze wat kleiner gemaakt. Ik heb ongeveer 2 stukjes chocola in een balletje gedaan.
  7. Leg ze nu op bakpapier wat over een bakplaat ligt. Leg ze niet te dicht bij elkaar, ze lopen erg uit!
  8. Doe ze in de oven voor ongeveer 11 minuten.
  9. Laat ze nog een half uur afkoelen…

En ze zijn klaar! Ik heb echt waar nog nooit zulke lekker koekjes gegeten! Het is echt goddelijk (als je van chocola houdt πŸ™‚ )

Hier en hier kan je de vlogs van ZoΓ« over de koekjes vinden!

beterIMG_3091

Dit waren dan de koekjes! Hoe vind jij ze eruit zien? En zou je ze zelf ook maken?

Xoxo,

Lotte

5 gedachtes over “De meest lekkere koekjes ooit!

Geef een reactie

