DIY tumblr hoesjes #2

 

beterIMG_3110

Hallo,

Vandaag heb ik weer een diy voor jullie! Ik houd zelf heel erg van het wisselen van mijn hoesje op mijn mobiel. Helaas zijn de meeste hoesjes best duur, maar gelukkig kan je ze heel goed zelf maken! En dat is ook nog eens heel leuk om te doen 🙂 Daarom laat ik jullie vandaag een paar leuke ideeën zien hoe je zelf een tumblr hoesje maakt!

Ik zal aan jullie een donut, een new york en een Chiara Ferragni inspired hoesje laten zien. Ik heb al eerder een diy over telefoonhoesjes gedaan, en die kan je hier nog terug vinden. Je hebt voor alle hoesjes nodig:

  • Een doorzichtig hoesje passend voor jouw mobiel (je kan deze bij elke diy herbruiken)
  • Een printer zodat je dingen kan uitprinten
  • Glimmend of glitter papier
  • Zwart karton/papier
  • Een schaar

1. Het donut hoesje

beterIMG_3114

Laten we beginnen met het donut hoesje! Ik ben zelf gek op donuts, dus ik wilde graag een hoesje ermee maken. Natuurlijk kan je dit ook doen met andere voorwerpen, zoals koffie, koekjes of cupcakes!

beterIMG_3115

Voor deze diy moet je eerst geschikte donuts of andere voorwerpen kiezen. Het beste kan je googelen op donut overlay. Het woordje overlay zorgt ervoor dat er (meestal) een witte of transparante achtergrond achter zit. Dit is erg handig, want dan heb je verder geen randjes als je gaat uitknippen.

beterIMG_3116

Print zoveel mogelijk donuts uit als je wilt en knip deze uit. Bij mij kon ik precies het gat weghalen met een perforeermachine (zo’n machine die gaatjes maakt 😉  ). Daarna kan je ze in je hoesje doen en heb je je eigen hoesje gemaakt! Je kan ze nog vastplakken, maar dat doe ik niet omdat ik mijn hoesje opnieuw wil gebruiken.

2. Het New York Hoesje

beterIMG_3102

Dan nu het New York hoesje. Ik wil al zo lang naar New York en de skyline-foto’s vind ik echt prachtig. Ik heb ook op al mijn apparaten New York als achtergrond 🙂

beterIMG_3103

Voor deze diy moet je een skyline opzoeken (kan van elke stad). Zorg dat er veel hoogteverschil tussen de gebouwen zit, dit ziet er namelijk wat leuker uit! Als je dit plaatje hebt uitgeprint, ga je alleen de gebouwen uitknippen (je haalt de lucht dus weg). Daarna moet je de onderkant nog zo knippen dat het in jouw hoesje past, en dan ben je klaar! Ook weer een hele simpele diy!

3. Het Chiara Ferragni inspired hoesje

beterIMG_3110

Ook heb ik een hoesje gemaakt geïnspireerd op de Chiara Ferragni collectie (blogger van The Blonde Salad). Ook zag ik al zulke hoesjes in de winkel liggen, maar het leek mij leuker om dit zelf te maken. Vooral de ogen vind ik een heel leuk effect geven.

beterIMG_3113

Voor deze diy heb je het glimmende/glitter papier nodig. Dit moet je uitknippen in de vorm van jouw hoesje. Daarna maak je ogen/wimpers van zwart papier en je knipt dit ook weer uit. Dan plak je de ogen op het papier en je hebt weer een eigen hoesje gemaakt! Dit is ook heel simpel om te doen!

Dit waren dan alle hoesjes! Welke vond jij het leukst? En zou jij ze zelf ook maken?

Xoxo,

Lotte

10 gedachtes over “DIY tumblr hoesjes #2

Geef een reactie

