Tentoonstelling Ode aan de Nederlandse Mode

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Hallo, vandaag heb ik voor jullie een blogpost over de tentoonstelling Ode aan de Nederlandse Mode in het gemeentemuseum Den Haag. Vorige week ben ik hiernaar toe geweest en heb ik veel foto’s gemaakt. Ik vond het echt heel leuk om naar toe te gaan en ik hoop met alle foto’s die ik heb gemaakt hetzelfde gevoel aan jullie over te brengen ๐Ÿ™‚

De tentoonstelling gaat dus over Ode aan de Nederlandse Mode. Dit betekent dat er oude en nieuwe kledingstukken hangen o.a. van Jan Taminiau, Viktor & Rolf en Iris van Herpen. Dit was echt heel leuk om te zien, al deze jurken die je normaal op catwalkfoto’s ziet!

De tentoonstelling was verdeeld in verschillende thema’s, met elk thema in een andere zaal. Zo waren er zalen over uitgaan, de kleur blauw, vernieuwing, zwart en wit en nog veel meer. Dit was heel goed gedaan, want zo kreeg je echt mee wat voor ideeรซn de ontwerpers bijvoorbeeld hadden bij het ontwerpen.

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Processed with VSCOcam with hb1 preset

De laatste zaal was een interactieve zaal, daar kon je achter jurken staan en dan leek het net alsof jij die jurk aan had. Helaas waren mijn foto’s niet mooi geworden.

Processed with VSCOcam with hb1 preset

De architectuur is ook heel mooi van het gemeentemuseum in Den Haag. Je hebt het gevoel dat je in een soort ouderwetse school loopt. Het is daarom ook heel leuk om gewoon door het museum te lopen, want er zijn allemaal verschillende elementen aangebracht!

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Kortom, ik vond het echt een hele leuke tentoonstelling! Als je van mode houdt, is het super leuk om alle verschillende stijlen en kledingstukken te zien. Er zitten ook ‘beroemde jurken’ bij, zoals de blauw inhuldigingsjurk van Maxima! Als je tijd hebt om naar Den Haag te gaan, zou ik zeker gaan!

Je kan hier nog allemaal informatie vinden: http://www.gemeentemuseum.nl/tentoonstellingen/ode-aan-de-nederlandse-mode

Lijkt jou de tentoonstelling leuk? Laat een reactie achter!

Xoxo,

Lotte

4 gedachtes over “Tentoonstelling Ode aan de Nederlandse Mode

  1. Ziet er echt zo leuk uit! Volgende keer dat in Den Haag ben, ga ik hier zeker heen. Mooie foto’s ook weer. Ik ga je nu zker via Bloglovin’ volgen, want je blog is echt onwijs leuk!

    Like

Geef een reactie

