Oui, oui Paris (dag 1 & 2)

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Hallo, in de kerstvakantie ben ik met mijn ouders en mijn broertje 5 dagen naar Parijs geweest. Ik vond het echt heel leuk, alles ziet er daar zo mooi uit! Ik heb ook heel veel foto’s gemaakt. Zoveel foto’s dat ik mijn blogposts even heb opgedeeld in twee delen. Vandaag ga je lezen over dag 1 en 2, volgende keer komt dag 3 & 4! Veel lees- en kijkplezier gewenst 🙂

We kwamen op een maandag aan in Parijs rond 13.00. Het duurde nog even voordat we in het hotel waren en daarna gingen we lunchen. Daarna hebben we over de Champs-Élysées gelopen. Hier heb ik verder geen foto’s van omdat we net in Parijs waren en we zaten vlakbij de Champs-Élysées, dus daar zou ik wel vaker langs komen en foto’s maken.

Dag 1
Op dag 1 zijn we naar de Notre-Dame gelopen. Onderweg zagen we de mooiste gebouwen, oud en nieuw. Helaas viel het weer niet echt mee, het was heel erg grijs en grauw. Maar toen we in de rij stonden om naar boven te gaan, klaarde het weer gelukkig helemaal op! Toen we, na iets van 2 uur buiten gewacht te hebben, naar boven liepen, was de lucht dan ook mooi blauw met een paar wolkjes. Gelukkig was het dus helder weer, want we konden echt heel veel zien!

Processed with VSCOcam with hb2 presetProcessed with VSCOcam with hb2 presetProcessed with VSCOcam with hb2 presetProcessed with VSCOcam with hb2 presetProcessed with VSCOcam with hb1 presetProcessed with VSCOcam with hb1 preset

Nadat we weer klaar waren op de Notre-Dame, hebben we in een Franse Bistro geluncht. Daarna zijn we doorgelopen naar Centre Pompidou. Dit is een museum met moderne kunst. Wat we alleen niet hadden bedacht, was dat hij dicht zou zijn. Normaal zijn in Nederland vaak dingen dicht op maandag, maar in Frankrijk/Parijs is dat dus dinsdag. We zijn er even rondom gelopen en zijn nog bij het winkelcentrum Les Halles geweest. Terwijl mijn vader en mijn broertje terug gingen naar het hotel, ging ik met mijn moeder nog naar een andere wijk om te shoppen. Ik ben erg goed geslaagd, dus dat was mooi 🙂

Processed with VSCOcam with hb1 presetProcessed with VSCOcam with hb1 preset

In de avond gingen we eten op een rondvaartboot, die dan terwijl je at langs alle hoogtepunten voer. Dit was echt heel leuk, al konden we sommige dingen niet zo goed zien. Ik had hier veel foto’s gemaakt, maar ze zijn allemaal niet gelukt, omdat de boot te snel ging. Gelukkig heb ik nog een mooie foto kunnen maken van de Eiffeltoren 🙂

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Dag 2
Op dag 2 moesten we wat vroeger opstaan, want we gingen naar het Louvre. Hier had ik echt heel veel zin in omdat ik musea echt heel leuk vind om te bezoeken 🙂 Na dit keer minder lang te wachten konden we doorlopen naar binnen. Je gaat naar binnen via de piramide en dan zie je meteen de hele hal van het Louvre. Het is echt heel groot, je kan er echt een paar dagen rondzwerven! Ik heb met mijn familie de hoogtepunten afgelegd en dit was echt heel leuk om te zien. Heel veel schilderijen die ik normaal in mijn kunstboek zie, kon ik nu in het echt zien! Dit was echt heel leuk om te zien. We zijn naast de hoogtepunten ook nog even naar de Nederlandse afdeling geweest, waar een paar schilderijen Rembrandt en Vermeer hingen.

Processed with VSCOcam with hb1 presetProcessed with VSCOcam with hb2 presetProcessed with VSCOcam with hb1 presetProcessed with VSCOcam with hb2 presetProcessed with VSCOcam with hb1 preset

De foto hieronder is genomen bij de Mona Lisa. Het is zo apart, want iedereen maakt foto’s van het schilderij, terwijl ze er niet eens echt naar kijken. Het is dus ook super druk daar. Om heel eerlijk te zijn, vind ik het niet eens zo’n heel mooi schilderij…

Processed with VSCOcam with hb2 preset

Na het bezoek aan het Louvre hebben we geluncht en zijn we door de tuinen van Tuleries gelopen. Vanaf hier konden we nog naar een paar andere pleinen en gebouwen toe en zijn we nog langs veel winkels gelopen.

In de avond zijn we erg chic uit eten geweest met veel gangen. Dit eten was echt heel lekker! Het zat ook in een heel mooi gebouw. Hier heb ik helaas geen foto’s van, want ik had verder geen tas mee.

Ik heb ook nog polaroidfoto’s gemaakt. Je kan ze hieronder van alle dagen zien:

Processed with VSCOcam with hb1 presetProcessed with VSCOcam with hb1 preset

Nog voor diegenen die zich afvragen of je nog veel merkt van de aanslagen. Aan de ene kant wel, je tassen worden overal gecontroleerd (in musea, winkels, restaurants). Ook als je naar binnen ging bij een winkel, moest je altijd even je jas los doen om te laten zien dat je geen bomgordel om had. Verder waren er erg veel politie en legermensen op straat met grote geweren. Maar aan de andere kant merkte ik niets aan de mensen zelf, in de metro was niemand echt bang. Ikzelf heb niet echt het gevoel gehad dat ik onveilig was, maar dat kan natuurlijk verschillen per persoon:)

Dit waren dan even mijn twee eerste dagen van Parijs! Wat vond jij ervan? En kijk je uit naar dag 3 en 4? Laat een reactie achter!

Xoxo,

Lotte

 

 

8 gedachtes over “Oui, oui Paris (dag 1 & 2)

  1. Wauw die foto’s ook ! Sommigen zijn echt prachtig om aan de muur te hangen. Mijn vriend en ik krijgen er binnenkort een kamer bij, zou je het goed vinden als ik dan misschien 1 van jou foto’s gebruik voor aan de muur ?

    Like

  2. Waauw je foto’s zijn zo mooi! Ik hou echt van dat grijzige licht, dat je ook vaak in Nederland hebt. En knap dat je vanuit een rondvaartboot even snel die foto hebt gemaakt, echt schitterend!

    Liefs, Janna

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

